Skip to content
- Lazarević, Lj. B. (2023). Psihologija individualnih razlika – ambulatorno procenjivanje kao pristup u merenju. Beograd: Institut za psihologiju. [PDF]
- Institut za psihologiju. (2022). Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija. Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet. [PDF]
- Žeželj, I. (2022). Prošlost koje nije bilo. Kako ulepšavamo lična i kolektivna sećanja. Beograd: Institut za psihologiju. [PDF]
- Pavlović, Z. (2021). Psihologija vrednosti. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Dosije studio. Beograd. ISBN – 978-86-6427-167-7
- Popadić, D. (2021). Elementi socijalne psihologije. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd. 978-86-6427-164-6
- Krnjaić, Z. (2019). Ekspertsko mišljenje u nauci. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd. [PDF]
- Simić, N. (2019). Profesionalne brige nastavnika. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd
- Petrović, N. (2018). Socijalne reprezentacije prošlosti: socijalno-pshološke osnove i istraživanja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd
- Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od licnog iskustva do socijalnih praksi : зборник саопштења 5. Naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa“ (2018). Institut za pedagoška istraživanja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju, ISBN 978-86-7447-141-8
- Krstić, K. (2017). Doživljaj sebe u adolescenciji: uloga roditelja i vršnjaka. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Daiute, C. & Kovač-Cerović, T. (2017). Minority teachers: Roma in Serbia – narrate education reform. University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute of psychology. Belgrade. ISBN 978-86-6425-051-9
- Petrović, N. (2017). Psihološki aspekti ekološki odgovornog ponašanja i odnosa prema održivom razvoju. Centar za istraživanja mira i poverenja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Čabarkapa, M. (2016). Stres: Ošti modeli uzroci i posledice. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Petrović, I. (2016). Profesionalna i etička pitanja u psihologiji rada. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Lazarević, Lj. B. & Orlić, A. (2015). Implicit assessment – Paradigm of implicit measurement in the field of individual differences. University of Belgrade, Faculty of Psychology, Institute of Psychology and Faculty of Sport and Physical Education. Belgrade.
- Popadić, D., Plut, D., i Pavlović, Z. (2014). Nasilje u školama Srbije: Analiza stanja od 2006. do 2013. godine. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju, i UNICEF. Beograd. ISBN 978-86-6427-002-1
- Petrović, D. (2014). Interkulturalna interakcija i razvoj interkulturalne osetljivosti. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Centar za primenjenu psihologiju. Beograd.
- Lalović, D. (Ur.) (2013): Teorijski i primenjeni aspekti psihologije čitanja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Akademska misao. ISBN 978-86-7466-485-8
- Pavlović, D. i Baucal, A. (2013). Podrži me, inspiriši me: PISA 2012 u Srbiji. Prvi rezultati. Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Centar za primenjenu psihologiju. Centar za primenjenu psihologiju. Beograd
- Baucal, A. (Ur.) (2012): Standardi za razvoj i učenje dece ranih uzrasta u Srbiji. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i UNICEF Srbija. Beograd.
- Baucal, A. (2012). Ključne kompetencije mladih u Srbiji u PISA 2009 ogledalu. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Tim za za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije. Beograd. ISBN 978-86-88803-22-9
- Baucal, A. i Pavlović Babić, D. (2011). Nauči me da mislim, nauči me da učim. PISA 2009 u Srbiji. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Centar za primenjenu psihologiju. Beograd. ISBN 978-86-83797-84-4
- Baucal, A., Arcidiacono, F., & Buđevac, N. (Eds.) (2011): Studing interaction in different contexts: A qualitative view. University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute of psychology. Belgrade. ISBN: 978-86-86563-32-3
- Antić, S. (2010). Kooperativno učenje: modeli, potencijali, ograničenja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Pavlović Babić, D.Baucal, A. iKuzmanović, D. (2009). Naučna pismenost: PISA 2003 i PISA 2006. Ministarstvo prosvete, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Pavlović Babić, D. Baucal, A. (2009). Matematička pismenost: PISA 2003 i PISA 2006. Ministarstvo prosvete, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Pavlović Babić, D. Baucal, A. (2009). Razumevanje pročitanog: PISA 2003 i PISA 2006. Ministarstvo prosvete, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Baucal, A. i Pavlović Babić, D. (2009). Kvalitet i pravednost obrazovanja u Srbiji: Obrazovne šanse siromašnih. Ministarstvo prosvete i sporta Republike Srbije, i Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd. ISBN 978-86-7452-029-1
- Popadić, D. (2009). Nasilje u školama. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i UNICEF. Beograd.
- Pešić, J. (2008). Kritičko mišljenje: Od logike do emancipatorne racinalnosti. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Stepanović, I. (2007). Mišljenje u adolescenciji: Razvojni tok i uloga porodice. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Antić Janković, S., Gošović, R., Grahovac, V., Krnjaić, Z., Lazarević, D., Moskovljević, J., Pavlović Babić, D., Pešić, J., Plut, D iStepanović, I. (2007). Kultura kritičkog mišljenja: Teorijsko zasnivanje i implikacije za nastavu. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju, i Centar za primenjenu psihologiju. Beograd.
- Plut, D. (Ur.) (2007): Kvalitet udžbenika za mlađi školski uzrast. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Plut, D. i Popadić, D. (2007): U lavirintu nasilja: Istraživanje nasilja u ustanovama za decu bez roditeljskog staranja u Srbiji. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Save the Children. Beograd.
- Altaras, A. (2006). Darovitost i podbacivanje. Mali Nemo, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju, i Centar za primenjenu psihologiju. Pančevo. Beograd.
- Antić, S., Jankov, R., i Pešikan, A. (2006). Kako približiti deci prirodne nauke kroz aktivno učenje. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Čizmić, S. (2006). Ljudski faktor: Osnovi inženjerske psihologije. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Hrnjica, S. (Ur.) (2005). Inkluzija učenika sa teškoćama u razvoju u redovne osnovne škole: Istraživačka studija. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Save the Children UK, Kancelarija u Beogradu.
- Hrnjica, S. (Ur.) (2004). Škola po meri deteta: Priručnik za inkluzivno obrazovanje dece sa teškoćama u razvoju. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Save the Children Fund. Beograd.
- Plut, D., i Krnjaić, Z. (Ur.) (2004): Obrazovanje i društvena kriza: dokument o jednom vremenu. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Izdavačko preduzeće Žarko Albulj. Beograd. ISBN 86-83713-36-9
- Rajović, V. (2004). Psiho-socijalne determinante razvoja i učenja mentalno retardirane dece. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Knežević, G. (2003). Koreni amoralnosti. Centar za primenjenu psihologiju. Institut za kriminološka i sociološka istraživanja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd ISBN 86-83797-13-9
- Ivić, I., Pešikan, A. i Antić, S. (2003). Aktivno učenje 2 (drugo izdanje). Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i UNICEF. Beograd.
- Plut, D. (2003). Udžbenik kao kulturno-potporni sistem. Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i UNICEF. Beograd.
- Ivić, I., Pešikan, A. i Antić, S. (2002). Active Learning 2. Institute of Psychology Belgrade, Ministry of Education and Sports of the Republic of Serbia, Ministry of Education and Science of the Republic of Montenegro, UNICEF. Belgrade
- Krnjaić, Z. (2002). Intelektualna nadarenost mladih. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Izdavačko preduzeće Žarko Albulj. Beograd.
- Kuzmanović, B. (Ur.) (2002): Deca bez roditeljskog staranja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Save the Children UK. Beograd.
- Vukosavljevic-Gvozden, T. (2002). Empatija i slika o sebi. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i UNICEF. Beograd.
- Litvinović, G. (2001). Čovek između istorijskog i ličnog vremena. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Izdavačko preduzeće Žarko Albulj. Beograd.
- Ivić, I., Pešikan, A. i Antić, S. (2001). Aktivno učenje. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i UNICEF. Beograd.
- Plut, D., Pavlović, D., Gošović, R., Krnjaić, Z., Pešić, J., Stepanović, I., Lazarević, D., Antić, S., Petrović, D. (2001). Kultura kritičkog mišljenja. Bazični priručnik. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Ignjatović-Savić, N. (2001). Čuvari osmeha 1: program psiholoških radionica za podsticanje razvoje dece (a i odraslih). Most. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Mirić, J. (2000). Razvoj moralnog mišljenja. KALEKOM i Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Trebješanin, Ž., Hanak, N., Kopunović, D. (1999): Najstrašnije je kada otruju oblak: Kako deca Srbije vide rat i mir. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd. ISBN 9788680269450
- Trebješanin, Ž., Hanak, N., Dragojević, N., Stojković, I. (1999): Psihosocijalne posledice rata na roditelje i decu. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Baucal, A. (1998). Kognitivni razvoj: Kogntivno – informacioni pristup. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Momirović, K. (Ur.) (1998). Realnost psiholoških konstrukata. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Kovač-Cerović, T. (1998). Kako znati bolje: Razvoj metakognicije u svakodnevnom odnosu majke i deteta. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Jovanović, G. (1997). Frojd i moderna subjektivnost. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Ivić, I., Pešikan, A., Antić, S., Kijevčanin, S. (1997). Aktivno učenje: Priručnik za primenu metoda aktivnog učenja/nastave. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i UNICEF. Beograd.
- Srna, J. (1997). Biti ili ne biti: Studija samoubilaštva mladih. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Izdavačko preduzeće Žarko Albulj. Beograd.
- Mitić, M. (1997). Porodica i stress – između poraza i nade. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju i Izdavačko preduzeće Žarko Albulj. Beograd.
- Ognjenović, P. (1997). Psihološka merenja u umetnosti. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Ignjatović, N. (1997). Čuvari osmeha 2: Program za podsticanje razvoja samosvesti: psihološke radionice za starije osnovce. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju
- Berger, J. (1995): Psihološki potporni system: model bazičnih oslonaca ličnosti. Institut za kriminolopka i sociološka i istraživanja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakulet. Institut za psihologiju. Beograd.
- Čizmić, S., Bojanović, R., Štajnberger, Petrović, I. (1995) Psihologija i menadžment. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakulet. Institut za psihologiju. Beograd.
- Kuzmanović, B.. Pavlović, D. (1993). Studentski protest 1992: Socijalno-psihološka studija jednog društvenog događaja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Vučić, L. i Smiljanić, V. (Ur.). (1992). Bibliografija radova iz razvojne i pedagoške psihologije u Jugoslaviji (1945-1982). Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Havelka, N., Vučić, L., Hrnjica, S., Lazarević, Lj., Kuzmanović, B., Kovačević, P., Radoš, K., Đurić, S., Popadić, D., Pavlović, D., Litvinović, G., Pešikan, A., Plut, D., Košutić, D., Radosavljević, D. (1990). Efekti osnovnog školovanja: Obrazovna i razvojna postignuća učenika na kraju osnovnog školovanja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Guzina, M. (1988). Motivacija za rad i zadovoljstvo poslom radnika. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Kovačević, P. (1980). Merenje crta ličnosti. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- Bukvić, A. (1980). Merenje intelektualnih sposobnosti. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.
- N. i Havelka, N. (1973). Nacionalna vezanost i vrednosti kod srednoškolske omladine. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Insitut društvenih nauka. Beograd.
- Pantić, D. (1970). Dečiji stavovi prema sopstvenoj i drugim nacijama. Institut društvenih nauka. Centar za istraživanje javnog mnjenja. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za psihologiju. Beograd.